Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2013

ΝΑ ΒΓΑΛΟΜΕ ΟΥΛΟΙ ΤΟ (-ΆΚΗ)

Είχα μέρες να δω το σύντεκνο και φίλο μου, τον Σήφη τον Λιαπάκη κι ήταν έξω φρενών.

«Ίντα κάνεις μωρέ Σήφη;»

« Άσε με στο διάολο σύντεκνε, κι είμαι ολοδιαόλιστος.»

«Ίντα παθες μωρέ σύντεκνε; Σου ‘καμε κιανείς πράμα;»

« Σύντεκνε, από εδά κι ύστερα θα με λες ο Σήφης τση Ψαθουρομαρίας, να μη με ξαναπείς με το Λιαπάκη».

« Μα ίντα λες μωρέ σύντεκνε, ετρεζάθηκες;»

«Κατέχω εγώ ίντα σου λέω, μόνο εσύ να γρικάς. Εμένα μ’ εκεινονά το επίθετο δε θα με ξαναπείς...
όσο εκεινοινά οι ελεεινοί είναι στη χώρα μας».

« Μωρέ, σύντεκνε η κεφαλή σου πονεί γή σου τη σβούριξε από τσι πολλούς φόρους;»

« Μωρέ κατέχω ίντα σου λέω κι εγώ τ’ όνομα μου δεν το λερώνω μπλιο. Εμάς μωρέ το σόι θα ξεφτιλίσουν οι ξεφτιλισμένοι; Εμείς μωρέ σύντεκνε πάππου προς πάππου πολεμήσαμε Τούρκους και Γερμανούς και προδότες κι ήρθανε ετούτοι οι μιαμιάδες να μαγαρίσουνε τσι Λιαπάκηδες, απού ‘ναι η καλύτερη οικογένεια τση περιφέρειας».

« Ίντα επάθετε μωρέ Σήφη, στην οικογένειά σας; Εντρόπιασέ σας μωρέ κιανένα θηλυκό;»

« Μα καλά μωρέ σύντεκνε, δεν έμαθες ίντα επάθανε ούλοι οι Λιαπάκηδες σ’ όλο το νησί;»

« Μωρέ κακοβάνω στο νου μου. Μη σας εκλέψανε πράμα πρόβατα κι αίγες κι έχεις σκοτούρες;»

« Δε μου κλέφτουνε μωρέ σύντεκνε τα πρόβατα, γιατί εδά τα φορολογούνε, μόνο μας κάμανε πια μεγάλη ζημιά στο σόι!!»

« Ε, πε μου εδά σύντεκνε γιατί ανησυχώ.»

« Πώς με λένε σύντεκνε; Εσύ το πες. ΛΙΑΠ-ΑΚΗ. Πώς μωρέ σύντεκνε θα ν’ έχω δυο απατεώνες στο επίθετο μου; Πώς θα χωνέψει όλο μου το σόι ετουτηνά την προσβολή!! Γρικάς εκεί ένας «Λιάπης» κι ένας «Άκης» να μαγαρίσουνε τσι «Λιαπάκηδες» απού ‘χουνε χύσει το αίμα τους αιώνες τώρα!!»


«Ετσά που μου το λες ούλοι οι Κρητικοί εμαγαρίσανε με τον «Άκη», αφού ούλοι κουβαλούμε στα ονόματά μας κι ένα (-άκη). Κι εγώ μωρέ σύντεκνε τον έχω στην ουρά του ονόματός μου, που να τσι πάρει και να τσι σηκώσει τσι ντιπ-απατεώνες!! Μα εσύ κακομοίρη Σήφη έχεις και το «Λιάπη» από μπροστά.»

« Εδά που το καλοσκέφτομαι, όι δε θα τοσέ κάμω το χατίρι ν’ αλλάξω τ’ όνομα μου για χάρη τως. Καλλιά να τσι πολεμήσομε σύντεκνε, να βγάλομε απ’ τα ονόματα μας τον κάθε «Άκη» και τον κάθε «Λιάπη» και να τσι στείλομε στον αγύριστο κι αυτούς και ούλους τσ’ απατεώνες. Τόσους και τόσους λιανίσαμε αιώνες τώρα, αυτούς θα έχομε να πουλούνε τα χώματά μας και να κλέφτουνε το βιος των παππούδων μας;»

«Εδά μιλείς σωστά, σύντεκνε Σήφη!»


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.