Στα χέρια των δημάρχων σε όλη τη χώρα βρίσκεται η μελέτη του υπουργείου Εσωτερικών για τη στελέχωση κάθε δήμου και τον αριθμό των υπαλλήλων τους οι οποίοι πρέπει να μετακινηθούν στο πλαίσιο της εθελοντικής διαδημοτικής κινητικότητας. Το σχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών προκαλεί την αντίδραση δημάρχων που δεν συμφωνούν με τους αριθμούς της μελέτης.
Σύμφωνα με το in.gr συνεδριάζει εκτάκτως το μεσημέρι σήμερα, Τετάρτη, το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Αθηναίων.
Αλλού άναψαν φωτιές, μια και από τη μελέτη της ομάδας εργασίας, με επικεφαλής τον καθηγητή κ. Δημήτρη Ραπακούλια, προέκυψε υπεράριθμο προσωπικό, κι αλλού καταλάγιασαν ανησυχίες, μια και ο αριθμός υπαλλήλων προς μετακίνηση είναι μικρός ή δεν προβλέπεται καν.
Σύμφωνα με πληροφορίες, του in.gr οι υπάλληλοι οι οποίοι θα πρέπει να τεθούν σε διαδημοτική κινητικότητα ανέρχονται στους 3.708 συνολικά.
Αυτό προέκυψε από τη νέα επεξεργασία των στοιχείων, μια και ετέθη ως στόχευση μόνο η εθελοντική διαδημοτική μετακίνηση υπαλλήλων από δήμο σε δήμο. Στην πρώτη αποτύπωση- «αξιολόγηση» περιλαμβανόταν και υποχρεωτική ένταξη σε καθεστώς διαθεσιμότητας υπαλλήλων και η αρχική επεξεργασία είχε «βγάλει» περισσότερους από 4.500 υπαλλήλους ως υπεράριθμο προσωπικό στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Ωστόσο, δεν πρόλαβε να φτάσει στους δημάρχους η επιστολή του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών Λεωνίδα Γρηγοράκου, γνωστοποιώντας τους τα στοιχεία που προέκυψαν από την μελέτη, και υπήρξαν άμεσα οι πρώτες αντιδράσεις.
Ήδη, την έκτακτη σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου ζήτησε ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, με μοναδικό θέμα συζήτησης την επιστολή του υπουργείου Εσωτερικών, την οποία χαρακτηρίζει «απαράδεκτη».
Η έκθεση Ραπακούλια καθορίζει για το δήμο Αθηναίων ότι πρέπει να μετακινηθούν 667 υπάλληλοι διαφόρων ειδικοτήτων.
Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία που αφορούν στην Αττική, όπου, σύμφωνα με τη μελέτη, εμφανίζεται να πρέπει να απομακρυνθούν 70 υπάλληλοι από το Δήμο Καλλιθέας, 113 από το δήμο Αγ. Ιωάννη Ρέντη, 67 από το Αιγάλεω κ.ά. Υπάρχουν δήμοι για τους οποίους δεν προκύπτει υπεράριθμο προσωπικό, όπως ο δήμος Λαρισαίων.
Πάντως, ήδη έχουν αρχίσει να υπάρχουν ενστάσεις από δημάρχους αναφορικά με τα κριτήρια με τα οποία έγινε η «αξιολόγηση» αλλά και με τα στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν. Είναι χαρακτηριστικό ότι χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία του Ιουνίου 2013 και έκτοτε υπάρχουν αλλαγές ενώ επίσης υπολογίσθηκε όχι μόνο το τακτικό αλλά και το έκτακτο προσωπικό (συμβασιούχοι).
Μετά τη χρήση των χρηματοοικονομικών δεικτών και συνυπολογίζοντας το προσωπικό (τακτικό και έκτακτο) και τον πληθυσμό, προέκυψε το τελικό αποτέλεσμα για τον αριθμό των υπαλλήλων που θα μετακινηθούν από δήμο σε δήμο.
Έντονες αντιδράσεις διατυπώνονται και από τον Σύλλογο Εργαζομένων στην ΚΕΔΕ.
Ο Σύλλογος με ανακοίνωσή του καταγγέλλει τη διοίκηση της ΚΕΔΕ για προώθηση «εν κρυπτώ και χωρίς σχετική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της, φωτογραφικής διάταξης με την οποία δρομολογείται ολοφάνερα και μεροληπτικά η μετάταξη- προστασία ημετέρων κομματικών και προσωπικών φίλων αλλά και συγγενικών προσώπων στην ΚΕΔΕ».
Και συνεχίζει: «Πέρα από το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι με τη ρύθμιση η ΚΕΔΕ μετατρέπεται αυτόματα από φορέας υποδοχής σε δεξαμενή διαθεσιμότητας και άρα οι εργαζόμενοί της είναι εν δυνάμει απολυόμενοι, προκύπτει το εξής ηθικό και πολιτικό ζήτημα: σύμφωνα με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις το προσωπικό των ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ που θα καταργηθούν, θα απολυθούν.
»Γιατί, λοιπόν, η ηγεσία της ΚΕΔΕ επιλέγει να προστατεύσει μόνο το προσωπικό του ΙΤΑ (Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης) από αυτό το τραγικό ενδεχόμενο τη στιγμή που για τα υπόλοιπα Νομικά Πρόσωπα των ΟΤΑ που απειλούνται με λουκέτο και για τις υπηρεσίες που έχουν ήδη καταργηθεί στους δήμους, δεν δείχνει έμπρακτα την ίδια σπουδή και ευαισθησία; Πολύ περισσότερο που αφορά χιλιάδες εργαζομένους που οδηγούνται σε απόλυση αλλά και στην ίδια τη λειτουργία των ΟΤΑ».
Η ΚΕΔΕ σε ψήφισμά της για την εθελοντική διαδημοτική κινητικότητα υποστηρίζει ότι η διάταξη που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπ. Οικονομικών παρουσιάζει «σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με την καταρχήν συμφωνία» και ζητά «απλούστευση και επίσπευση των διαδικασιών», που θεωρεί ότι είναι άμεσα δυνατή με παράκαμψη της εμπλοκής του ΑΣΕΠ στις μετακινήσεις των υπαλλήλων.
Είναι αξιοσημείωτο ότι ορισμένα σημεία που χρειάζονται επανεξέταση έχουν εντοπισθεί ήδη από την ομάδα εργασίας του Υπουργείου Εσωτερικών και αναφέρονται σε αδρές γραμμές και στην επιστολή Γρηγοράκου προς τους δημάρχους.
Η επιστολή Γρηγοράκου είναι η εξής:
«Αγαπητέ κ. Δήμαρχε,
Σας στέλνω συνημμένη την μελέτη στελέχωσης του δήμου σας, όπως διαμορφώθηκε από την ομάδα εργασίας του Υπουργείου Εσωτερικών. Για την καλλίτερη κατανόηση της σας αποστέλλω επίσης και την μεθοδολογία που ακολουθήθηκε στην μελέτη αυτή.
Τις αμέσως επόμενες ημέρες θα επικοινωνήσουμε μαζί σας για να συζητήσουμε τις παρατηρήσεις σας.
Θα σας παρακαλούσα να λάβετε υπ' όψιν τα εξής:
1. Η μελέτη έχει εκπονηθεί στα πλαίσια όσων έχουν αναγγελθεί από το Υπουργείο και έχουν συμφωνηθεί με την ΚΕΔΕ. Δηλαδή περιλαμβάνει μόνον δια-δημοτικές μετακινήσεις (αρχίζοντας από εθελούσιες). Ούτε απολύσεις, ούτε διαθεσιμότητες προβλέπονται.
2. Χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία του Ιουνίου 2013. Πιθανόν στον δήμο σας να υπάρχουν αλλαγές έκτοτε, που θα μας υποδείξετε για να ενσωματωθούν.
3. Η προϋπόθεση μηδενικών εξόδων από το σύστημα οδηγεί σε μερικές περιπτώσεις δήμων στην πρόβλεψη σημαντικού αριθμού προσλήψεων. Είναι αυτονόητο ότι αυτές τις περιπτώσεις, καθώς και οποιαδήποτε άλλη υπερβολή της μελέτης θα τις εξετάσουμε ξανά από κοινού.
Προσβλέποντας στην συνεργασία σας για να έχουμε το καλλίτερο δυνατό αποτέλεσμα, παρακαλώ δεχτείτε κ. Δήμαρχε τους θερμούς χαιρετισμούς μου και τις ευχές μου για χρόνια πολλά και ευτυχισμένο καινούργιο χρόνο
Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Λεωνίδας Γρηγοράκος»
Για την καταγραφή των θέσεων εργασίας που πλεονάζουν καθώς και των αναγκών σε προσωπικό ανά Δήμο καθορίσθηκαν τα εξής κριτήρια :
Πληθυσμός Δήμου (με βάση την απογραφή 2011)
Εργαζόμενοι Δήμου
Οικονομική ευρωστία Δήμου (οικονομικά αποτελέσματα)
Κόστος μισθοδοσίας Δήμου σε σχέση με τα έσοδά του
Κόστος μισθοδοσίας Δήμου ανά κάτοικο
Ιδιαιτερότητα του κάθε Δήμου
Οι εργαζόμενοι του Δήμου υπολογίστηκαν από το άθροισμα των τακτικών και των εκτάκτων υπαλλήλων των Δήμων και των ΝΠΔΔ αυτών. Όπως επισημαίνεται στην έκθεση της ομάδας εργασίας του ΥΠΕΣ, ο λόγος που τους οδήγησε στο να συμπεριλάβουν στο μοντέλο τους όλους τους υπαλλήλους που εργάζονται στο Δήμο είναι ότι η αξιολόγηση μόνο του τακτικού προσωπικού θα απέφερε στρέβλωση στα αποτελέσματα της εφαρμογής λόγω του ότι υπάρχει άνιση κατανομή μεταξύ τακτικού και εκτάκτου προσωπικού σε αρκετούς Δήμους.
Πάντως, σύμφωνα με το ν. 4093/2012 η κινητικότητα αφορά μόνο το Μόνιμο Προσωπικό και το Προσωπικό Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου. Ως εκ τούτου η αναγωγή των αποτελεσμάτων ανά κατηγορία εκπαίδευσης και κλάδο έγινε στο τακτικό προσωπικό.
Οι υπάλληλοι στους δήμους, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ιουνίου, που χρησιμοποίησε η ομάδα εργασίας, είναι 93.973, οι οποίοι επιμερίζονται σε Δημοσίου Δικαίου και Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου υπάλληλοι (66.821), έκτακτο προσωπικό (12.363), τακτικό Προσωπικό ΝΠΔΔ των δήμων (10.110), έκτακτο Προσωπικό ΝΠΔΔ των δήμων (4.679), Προσωπικό ΝΠΙΔ των Δήμων.
Για τη μέτρηση της οικονομικής ευρωστίας του Δήμου τέθηκε ως κριτήριο το οικονομικό αποτέλεσμα που προκύπτει από την αφαίρεση των υποχρεώσεων από τις εισπράξεις.
Τέλος, βάση για την μέτρηση της ιδιαιτερότητας αποτελούν τα στοιχεία του μεγέθους, της έκτασης, της ορεινότητας, της νησιωτικότητας, της διοικητικής υποστήριξης και του κατακερματισμού των Διοικητικών Υπηρεσιών, ενώ συνυπολογίσθηκε το αν αποτελούν έδρες Νομών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.